Software-ul de monitorizare a prețurilor a devenit un instrument indispensabil pentru retaileri și marile branduri. De ce? Motivul interesului tot mai mare pentru astfel de instrumente este nivelul de competitivitate care a crescut semnificativ în toate sectoarele. Din acest motiv, toate afacerile de pe piața actuală trebuie să știe ce se întâmplă cu prețurile celor mai aprigi concurenți, precum și cu cele ale noilor jucători din acest domeniu.

La ce se folosește software-ul de monitorizare a prețurilor?

Software-ul de monitorizare preturi este utilizat în principal pentru a controla evoluția prețurilor, stocurilor, promoțiilor și a altor atribute de interes pentru analiza prețurilor în diferite magazine. Acest tip de analiză poate fi realizat atât la nivelul comerțului cu amănuntul(Retail sau vânzare cu amănuntul este acea activitate comercială ce presupune vânzarea unui produs direct către consumatorul final), cât și la nivelul brandurilor.

În cazul comercianților cu amănuntul(retaileri) sau al comerțului electronic, software-ul de monitorizare a prețurilor este utilizat în principal pentru a avea un control mai mare asupra evoluției prețurilor pe piață și a impactului pe care modificările de preț, stocurile și promoțiile le pot avea asupra vânzărilor magazinelor.

Magazinele din medii foarte competitive au nevoie de informații relevante despre poziția lor față de rivali și despre modul în care acțiunile acestora asupra  prețului le afectează creșterea vânzărilor.

Prin urmare, orice software eficient de monitorizare a prețurilor va furniza următoarele:

  • Monitorizarea prețului produsului.
  • Sistem de urmărire pentru modificările de stoc și promoții.
  • Istoricul prețurilor pentru a vedea când și cine a început să scadă prețurile.
  • Clasificare după anumite criterii: marcă, tip de produs, nume, etichetă personalizată etc.
  • Rapoarte despre best-sellers.
  • Sistem pentru a sugera alți potențiali rivali pe care ați putea să-i urmăriți.
  • Posibilitatea de a urmări prețurile concurenților în Google Shopping.

Brandurile pe de altă parte trebuie să știe cum sunt percepute produsele lor pe piață. Magazinele respectă prețurile recomandate de retaileri? Care dintre ele respectă cel mai mult prețul recomandat? Care sunt cele mai îndepărtate de acest preț? În cazul unei scăderi continue a prețurilor, care magazin a generat această tendință? Acestea dar și alte întrebări sunt de o mare importanță pentru brandurile care au o rețea extinsă de distribuitori online.

În timp ce întrebările de mai sus se referă la preț, brandurile ar trebui să acopere și alte domenii, cum ar fi evaluările și recenziile produselor. Dar poate software-ul de monitorizare a prețurilor să furnizeze date despre aceste subiecte? Răspunsul este da.

Am discutat deja despre caracteristicile necesare pe care ar trebui să le îndeplinească software-ul de monitorizare a prețurilor pentru un retailer. Ei bine, în cazul brandurilor, nevoile care trebuie satisfăcute sunt oarecum diferite.

  • Sistem de detectare a prețului minim.
  • Sistem de alerte și notificări.
  • Sistem de monitorizare a recenziilor produselor.
  • Verificarea recenziilor și evaluărilor în timp.

Deținerea acestor date ne conduc spre cele mai inspirate decizii,în ambele tipuri de vânzare. De ce? Simplu. Deciziile de stabilire a prețurilor luate pe baza informațiilor de piață sunt mult mai solide și răspund la cerințele reale de piață, astfel încât impactul lor este mult mai vizibil în ceea ce privește creșterea vânzărilor și percepția competitivității.

Care sunt motivele utilizării software-ului de monitorizare a prețurilor?

Principalul motiv pentru utilizarea software-ului de monitorizare a prețurilor este că informațiile de piață sunt cruciale pentru analiza eficacității strategiilor de stabilire a prețurilor, marketing și branding.

Prețul nu afectează doar competitivitatea în sine, ci are și un impact direct asupra imaginii magazinului care distribuie produsul sau, în cazul brandului, asupra imaginii acestuia.

În mod similar, orice strategie de marketing actuală care urmărește să ajungă la consumatorii influențați de preț, va trebui, de asemenea, să ia în considerare impactul asupra prețurilor, promoțiilor și stocului.

Software-ul de monitorizare a prețurilor te ajută să ai o imagine mai completă a ceea ce se întâmplă pe piață și răspunde la următoarele nevoi:

  • Oferă posibilitatea de urmărire a prețurilor comercianților cu amănuntul(retaileri) care concurează direct cu afacerea ta, sau care distribuie produsele pe piață.
  • Analizează care este poziția produselor tale în comparație cu magazinele sau brandurile concurente.
  • Evaluează dacă afacerea ta este suficient de competitivă pentru sectorul tău.
  • Te ajută să găsești oportunități pentru a crește marjele de profit.
  • Luarea deciziilor de stabilire a prețurilor care se adaptează mai bine la starea reală a pieței.
  • Contribuie la reducerea costurilor de achiziție.
  • Poți observa o îmbunătățire reală / creștere a vânzărilor.
  • Oferă o imagine cuprinzătoare a piețelor la nivel național și internațional.
  • Îmbunătățești imaginea brandului propriu din perspectiva clientului.

Acestea sunt doar câteva dintre motivele pentru care software-ul de monitorizare a prețurilor este esențial. Dacă doriți să aflați mai multe despre caracteristicile acestui instrument și despre modul în care acestea poate răspunde nevoilor companiei tale, poți citi mai multe despre aceasta pe pagina celor de la Pricevent.

„Informaţia este sufletul tuturor afacerilor publice.” – Daniel Defoe