Ce este un ABC?

ABC-ul nu este altceva decat o revizuire, curatare si schimbare (in functie de caz) a partilor vehiculului, pentru a-i pastra buna functionare. Procedura trebuie efectuata atunci cand vehiculul este rece, in acest fel puteti deschide capota si verificati partile interne.

 Ce ar trebui sa revizuim?

 Frane

Starea franelor este decisiva pentru a sti daca mergeti intr-o calatorie sau nu. Verificati daca toate elementele (discuri, tobe) functioneaza corect, pe langa faptul ca vedeti ca nivelul fluidului cilindrilor de frana este cel recomandat de producator.

Anvelope

Principalele puncte de revizuit sunt: presiunea corecta a aerului (recomandata de producator), alinierea si echilibrarea, ceea ce va permite o mai mare stabilitate, manevrabilitate si un consum mai mic de benzina. Anvelopele trebuie sa se roteasca intre ele pentru a prelungi durata de viata cu uzura uniforma si regulata; si, de asemenea, trebuie sa va amintiti ca ar trebui sa aveti intotdeauna o anvelopa de urgenta.

La intoarcerea dintr-o calatorie lunga, anvelopele trebuie verificate din nou, deoarece factori precum caldura, generata de frecarea cu asfaltul, le determina sa se extinda si presiunea lor sa creasca. Vezi aici igienizare clima.

Vara soseste si aerul conditionat, cel putin in tari precum Spania, pare esential. Se poate raci intotdeauna masina un pic cu un truc de casa de genul acesta, dar in momentul adevarului un sistem de aer conditionat in stare buna este singurul lucru care va va salva de la arsuri si deshidratare atunci cand sunteti pe drum.

Un sistem de climatizare este simplu. In linii mari, este un gaz care circula prin conducte. Printr-un proces chimic se transforma in lichid si raceste aerul care trece prin alte conducte, inainte de a ajunge la rece in interiorul masinii. Astfel, atunci cand aerul nu ajunge la masina suficient de proaspat (lucru care, prin legea lui Murphy, se va intampla in timpul verii, nu poate fi decat doua probleme: nu exista gaz sau aerul nu ajunge bine).

Cel mai frecvent este ca a existat o pierdere de gaz, produsa de utilizarea aerului conditionat in sine. Reincarcarea este usoara cu utilajele potrivite… dar nu are sens sa-l cumparati, asa ca cel mai bine este sa mergeti la un atelier (exista o multime de oferte in acest moment al anului). Acolo, pe langa reumplerea gazului, vor verifica daca nu exista scurgeri in circuit. Daca exista, trebuie sa le localizati si sa le reparati, iar asta iese ceva mai scump.

Daca aerul nu ajunge bine, este posibil ca unele dintre elementele care alcatuiesc sistemul de climatizare sa nu functioneze corect si va trebui sa mergeti la atelier. Singura diferenta dintre aparatul de aer conditionat si aparatul de aer conditionat este ca nu este necesar sa gestionati viteza ventilatorului sau sa alegeti gurile de aerisire pentru a mentine o temperatura stabila in cabina: selectati un anumit grad si asta este. Un sistem de aer conditionat de baza este destul de simplu:

  • Compresor: Comprima agentul frigorific si face ca orice altceva sa functioneze.
  • Condensator:In mod normal, este montat in fata radiatorului. Primeste gazul frigorific comprimat, unde este racit.
  • Rezervor receptor: Primeste lichidul de racire, deja lichefiat, si il stocheaza.
  • Supapa de expansiune: Atomizeaza acest refigerant lichid si il injecteaza in evaporator… aerul care trece prin acolo este racit inainte de a fi trimis in vehicul.

Cum sa ai grija de aerul conditionat al masinii tale

Cel mai bun mod de a preveni deteriorarea oricareia dintre aceste componente este, ca in orice parte mecanica, sa evitati utilizarea acesteia la performante maxime. Astfel, este convenabil ca, atunci cand este foarte cald, sa nu conectati aerul conditionat sau aerul conditionat la maxim. Este mai eficient, mai ecologic si mai putin agresiv ca sistemul sa inceapa si sa inceapa marsul cu ferestrele deschise si sa-l conecteze putin mai tarziu, cand temperatura interioara este egala cu cea a exteriorului.

De asemenea, este recomandabil ca aerul conditionat sa nu petreaca mult timp stand pe loc. Adica puneti-l in functiune si in timpul iernii, astfel incat compresorul sa porneasca. In acest fel fluidele vor circula prin sistem si obstructiile vor fi evitate. Il puteti folosi pentru a dezamorsa ferestrele in timpul iernii, o sarcina pentru care aerul conditionat este cheia.

Un element cheie este filtrul de aer din cabina. Este responsabil pentru oprirea impuritatilor, polenului si a altor corpuri straine inainte ca aerul sa treaca de pe strada in cabina. In timp, se acumuleaza praf, polen, bacterii si alte deseuri, de aceea producatorii recomanda schimbarea acestuia cel putin o data pe an sau la fiecare 15.000 de kilometri sau chiar mai devreme daca de obicei conduceti pe teren murdar.

Temperatura ideala de functionare variaza de la 22 la 23 de grade. Daca temperatura este mai scazuta pentru o perioada lunga de timp, consumul masinii poate creste cu pana la 20%.