Indiferent cata aparatura sofisticata s-a inventat sau se va mai inventa, oamenii vor avea intotdeauna emotii. Emotiile nu sunt doar o parte a vietii sociale, ci ele joaca si un rol important in marketingul produselor. Crearea de emotii puternice prin intermediul reclamelor este in continuare una dintre cele mai bune metode de a determina publicul target sa iti cumpere produsele.
Daca incerci sa construiesti o relatie mai puternica intre compania ta si clientii acesteia, ar trebui in mod cert sa faci apel la emotii. In cele ce urmeaza am incercat sa luam in discutie cateva puncte legate de marketingul emotional si de modul in care ar trebui folosit acesta.

Identifica provocarile pe care le au de infruntat clientii

Cunoasterea dificultatilor si punctelor sensibile ale clientilor, te va ajuta sa identifici aspectele la care alte companii de pe nisa ta au lipsuri. Dupa ce vei cunoaste aceste puncte, urmatorul pas este sa lucrezi la solutii si sa determini publicul dezamagit de alte branduri sa zambeasca in fata produselor si serviciilor tale.

Planifica modul in care brandul tau va imbunatati viata clientilor

Nu este suficient sa creezi si sa lansezi produse de calitate, daca nu iti faci publicul target sa realizeze atat importanta produsului tau, cat si modul in care acesta le va schimba viata. Acest lucru ii va intriga pe potentialii clienti si poate atrage o mai mare loialitate fata de brand.

Accentueaza sentimentul de apartenenta

Apartenenta este o calitate care ii face pe oameni sa se simta legati de brandul tau. Faptul ca poti oferi clientilor un sentiment de apartenenta poate spori foarte rapid vanzarile. Iar asta se intampla pentru ca oricare persoana isi doreste sa se simta parte a unui grup mai mare. Acesta este probabil motivul pentru care companiile mari au parte de mai multi clienti, dovada sociala fiind un aspect pe care majoritatea clientilor il cauta.

Solicita feedback

O alta metoda care ii va face pe clientii noi sa aiba o conexiune cu brandul tau este feedback-ul. Consumatorii au obiceiul sa ofere incredere companiilor dupa ce asculta povestile oamenilor care par credibili si cu care se pot identifica. De asemenea, comentariile de pe platformele de social media influenteaza extreme de mult imaginea unui brand. Nu ignora aceste comentarii si incearca sa raspunzi persoanelor care s-au confruntat cu probleme legate de produsele tale.

Arta de a spune povesti

Povestirea este un mod excelent de a evoca emotii, iar daca vei reusi sa faci asta trezindu-le oamenilor sentimente si senzatii care sa ii duca inapoi in timp, spre perioada copilariei, este ideal! Oricine are amintiri din trecut, iar faptul ca ii faci pe clienti sau pe potentialii clinti sa le retraiasca este o experienta care ajuta brandul sa controleze mintea clientului in functie de strategiile sale.
Nu vorbi intotdeauna despre brandul tau, ci creaza povesti pe care oamenii adora sa le asculte si care ii fac sa se simta speciali.