1. Identifica-ti ideea de afacere

Orice idee de afacere mica ai alege, este important sa ai experienta, pregatirea sau abilitatile necesare pentru a avea succes. Vrei sa ai o gradinita, dar nu ai intrat niciodata intr-o gradinita de succes? Acorda timp documentarii aferente, pentru a afla daca aceasta idee este intr-adevar adecvata experientei si intereselor tale.

2. Porneste de la o afacere secundara sau un hobby

Iti poti dezvolta afacerea ca un job part-time, pentru a doua parte a zilei, sau pentru weekend? Acest lucru iti va permite sa faci unele greseli, sa testezi piata si sa intelegi daca ideea ta va functiona sau nu, inainte de a renunta la locul de munca cu norma intreaga si de a-ti pierde venitul principal.

3. Alege-ti software-ul

Ai o multime de lucruri de aranjat cand incepi un business nou. Insa un pas esential (si adesea uitat de antreprenorii incepatori) este alegerea software-ului care te poate ajuta sa fii mai eficient odata cu evolutia afacerii tale.

Fiecare afacere este diferita – dar aproape toate companiile se pot folosi de software pentru analize, management de proiect, contabilitate, marketing prin e-mail si alte sarcini de zi cu zi.
Unul dintre cele mai importante instrumente software pe care fiecare companie ar trebui sa le utilizeze este un CRM gratuit, cu ajutorul caruia vei putea urmari datele importante ale clientilor intr-o baza de date centrala. Un astfel de soft iti va garanta organizarea.

4. Creaza un plan de afaceri

Odata ce ai inteles ca ideea ta are potentialul de a reusi, e vremea sa construiesti un plan de afaceri. Planul tau de afaceri ar trebui sa includa urmatoarele elemente:

  •  Un sumar executiv – O imagine de ansamblu la nivel inalt a companiei si plasarii pe piata.
  •  Un model de afaceri – Ce face afacerea ta, cui serveste si cum este structurata. Ar trebui, de asemenea, sa incluzi o descriere a produselor si serviciilor pe care le oferi si a modului in care acestea satisfac nevoile clientilor.
  •  Starea pietei – Un sumar care sa cuprinda informatiile pertinente referitoare la concurenta. Stabileste punctele forte si punctele slabe ale celor mai apropiati concurenti.
  •  Produse si servicii – Foloseste aceasta sectiune pentru a descrie in detaliu produsele si serviciile tale si pentru a evidentia ceea ce diferentiaza produsul tau de altele de pe piata.
  •  Operatiuni si management – Descrie structura organizatorica a afacerii tale, rolurile cheie si responsabilitatile.
  •  Strategia de marketing si vanzari – Aceasta sectiune ar trebui sa descrie modul in care vei promova si vinde produsul. Include informatii despre clientul ideal, modul in care intentionezi sa iti pozitionezi oferta si strategia de vanzari.
  •  Planul financiar – Creaza o schita detaliata a datelor financiare ale afacerii tale. Include costurile de pornire, precum si modul in care anticipezi generarea de finantare.
  •  Anexa – Incheie documentul cu o anexa care rezuma planul de afaceri.

Planul de afaceri ar trebui sa sublinieze ce anume face ca oferta ta sa fie diferita de a concurentei. El ar trebui sa fie scurt si practic si, in plus, sa evolueze odata cu afacerea.

5. Decide daca vei fi SRL sau companie unipersonala

Doua structuri juridice obisnuite pentru intreprinderile mici sunt societatile cu raspundere limitata (SRL) si societatile comerciale unipersonale.

Un SRL este o structura de afaceri mai complexa decat o societate cu asociat unic si poate include ca membri persoane fizice, corporatii si alte SRL-uri.

Societatile cu asociat unic sunt intreprinderi detinute si operate de o singura persoana si nu sunt identificate de catre autoritati ca o entitate separata de proprietar. Desi societatile unipersonale reprezinta cea mai simpla structura de afaceri, proprietarii lor sunt raspunzatori personal pentru afacerea lor.

6. Creaza un cont bancar de business

Odata ce ai creat o afacere legala, deschide un cont bancar special pentru afacerea ta. Detinerea unui cont bancar de business este esentiala pentru mentinerea separata a finantelor personale si de afaceri, ceea ce te poate ajuta sa ai o imagine exacta a fluxului de numerar si a starii financiare a afacerii tale.
In plus, mentinerea separata a finantelor personale si a celor de business faciliteaza contabilitatea si plata impozitelor.

7. Stabileste daca ideea ta functioneaza bine de acasa

Incearca sa iti dai seama daca ideea ta de business va functiona bine de acasa. Unele afaceri pur si simplu nu pot avea sediul acasa. Daca vrei un centru de ingrijire pentru caini, dar locuiesti intr-un apartament fara curte, mai indicat ar fi sa te rezumi doar la servicii de plimbare a cainilor.

8. Creaza un birou

Daca ideea ta este potrivita pentru spatiul de acasa, va trebui sa ai un spatiu de lucru anume stabilit. Desi e posibil sa nu ai oportunitatea de a-ti amenaja un birou in adevaratul sens al cuvantului la domiciliu, alege macar un colt din camera de zi sau instaleaza un birou in dormitor, pentru a avea un spatiu care sa te inspire si sa iti creeze macar minimum de conditii pentru succes.

Ai nevoie de un spatiu mai profesional? Daca ai o munca in care te intalnesti fata in fata cu clientii sau pe video-call, e clar ca nimeni nu vrea sa iti vada asternuturile in fundal. Cauta spatii locale de co-working si vei avea acces la sali de conferinte, spatiu de birou si multe altele.

9. Treci la treaba!

Ai depus eforturi intense pana acum si… vestea rea e ca de acum incolo va fi si mai greu! Insa majoritatea antreprenorilor sunt de acord ca aspecte precum faptul ca esti propriul tau sef, ca iti stabilesti singurul programul de munca si ca lucrezi la proiecte care te pasioneaza vor compensa pentru greul de acum si iti vor oferi multumire pana la capatul vietii!

Sursa: https://blog.hubspot.com/sales/small-business-ideas