Dezvoltarea autonomiei, contactul cu colegii lor si adaptarea la limbaj, printre altele, sunt unele dintre cele mai remarcabile avantaje ale gradinitei.

La inceputul anului exista multi parinti care incep sa efectueze procedurile relevante pentru a-si inscrie copiii in gradinitele sau cresele respective. Toti efectueaza o cautare exhaustiva a centrelor care raspund atat nevoilor parintilor, cat si ale copiilor lor. Desi nu este obligatoriu, multi opteaza pentru stimulare, in timp ce altii nu au . Realitatea este ca exista un decalog de aspecte pozitive in copiii nostri care merg la gradinita.

Educatia timpurie este pozitiva in principal datorita dezvoltarii copilului. Acest lucru este, de asemenea, recunoscut de catre specialistii in domeniu.

Cele zece beneficii sunt dupa cum urmeaza:

1- Personalitatea unui copil complet este falsificata in toate domeniile datorita monitorizarii efectuate de profesionistii centrului. De la educatori la pediatri si chiar nutritionisti.

2- Copilul intra in contact cu colegii sai si socializarea se dezvolta. Contactul de la egal la egal este o sursa mai mare de invatare chiar si decat adultii. Vezi aici gradinita privata Equilibrum.ro.

3- Dezvoltarea autonomiei atat pentru alimente, cat si pentru odihna si igiena.

4- Stima de sine creste atunci cand se simt valorosi si iubiti si sunt constienti ca pot realiza totul singuri.

5- Dezvoltarea limbajului si a comunicarii.

6- Promovarea creativitatii prin faptul ca se afla intr-un proces continuu de inovare. Creaza si se bucura de diferite materiale, indiferent de rezultat.

7- La acea varsta incep deja sa se confrunte cu mici provocari pe care, datorita autonomiei , le rezolva, fac greseli si apoi le fac bine.

8 – Joaca si miscarea sunt alte instrumente de invatare.

9- Ingrijirea specializata atrage un copil intr-un mod coerent si individual.

10- Colaborarea dintre profesionistii centrului si parinti ajuta la rezolvarea incidentelor si la rezolvarea unor indoieli.

Beneficii ale unei gradinite

  • Stimularea timpurie.

Oferirea de stimulare timpurie pentru copii  ii ajuta sa creeze obiceiuri formative de la copii. Ei pot dezvolta abilitati precum creativitatea, dexteritatea si stimularea senzoriala.

  • Dezvoltarea obiceiurilor.

Rutinele care incep sa fie generate la scoala de la o varsta frageda ii ajuta pe copii sa se simta in siguranta, responsabili si sa inteleaga mai bine normele sociale. Acest lucru va fi de mare folos pe tot parcursul vietii.

  • Invata o a doua limba.

Invatarea unei noi limbi este de obicei cel mai bine invatata in copilarie, modul de a dobandi vocabularul, pronuntia, utilizarea si structura limbii este invatat in mod natural, fara a avea un efort major.

  • Creaza o mai mare independenta.

Generarea autonomiei si a independentei la copii ii ajuta sa aiba o mai buna incredere si securitate in ei insisi. In asa fel incat sa se poata pregati pentru a avea un rol activ in societate.

Inainte de a inscrie copilul intr-o gradinita, trebuie sa te asiguri ca este un spatiu sigur si ca exista un personal calificat care sa raspunda nevoilor lor de baza si sa-l ajute in dezvoltarea educatiei lor.

Cum au aparut gradinitele?

Friedrich Fröbel (1782–1852) a deschis un institut de „joc si activitate” in 1837, in satul Bad Blankenburg , in principatul Schwarzburg – Rudolstadt , Turingia, ca experienta sociala experimentala pentru copiii care intra in scoala. Si-a redenumit institutul Gradinita (insemnand gradina copiilor) la 28 iunie 1840, reflectand convingerea sa ca copiii ar trebui sa fie hraniti si hraniti „ca plantele intr-o gradina”.

Fröbel a introdus un mediu educational in scoala sa, spre deosebire de alte unitati anterioare pentru copii si, prin urmare, este creditat cu crearea gradinitelor.  In jurul anului 1873,Metoda lui Caroline Wiseneder de a preda muzica instrumentala copiilor mici a fost adoptata de miscarea nationala a gradinitelor din Germania.

Femeile instruite de Fröbel au deschis gradinite in toata Europa si in intreaga lume. Prima gradinita din SUA a fost fondata in Watertown, Wisconsin in 1856 si a fost condusa in limba germana de Margaretha Meyer-Schurz.

Elizabeth Peabody a fondat prima gradinita in limba engleza din SUA in 1860. Prima gradinita gratuita din SUA a fost fondata in 1870 de Conrad Poppenhusen , un industrias si filantrop german, care a infiintat si Institutul Poppenhusen . Prima gradinita finantata public din SUA a fost infiintata in St. Louis in 1873 de Susan Blow.

Prima gradinita privata din Canada a fost deschisa de Biserica Metodista Wesleyan din Charlottetown , Insula Printului Eduard , in 1870. Pana la sfarsitul deceniului, acestea erau comune in marile orase si orase canadiene. In 1882, primele gradinite de scoala publica din tara au fost infiintate in Berlin, Ontario (modern Kitchener ) la Scoala Centrala. In 1885, Scoala Normala din Toronto (formarea profesorilor) a deschis un departament pentru predarea gradinitei.

Miscarea australiana a gradinitelor a aparut in ultimul deceniu al secolului al XIX-lea ca un efort atat filantropic, cat si educational. Prima gradinita gratuita din Australia a fost infiintata in 1896 in Sydney, New South Wales , de catre Kindergarten Union of NSW (acum KU Children’s Services), condusa de reformatorul Maybanke Anderson .

Educatoarea americana Elizabeth Harrison a scris pe larg despre teoria educatiei timpurii si a lucrat pentru a imbunatati standardele educationale pentru profesorii de gradinita prin stabilirea a ceea ce a devenit Colegiul National de Educatie in 1886.