Daca doriti sa iesiti in natura si sa invatati lucruri noi, daca doriti sa practicati un sport in aer liber care vine cu o provocare mentala, daca doriti sa calatoriti cu familia si prietenii acolo unde numai apa va poate duce, atunci sunt sigur ca va doriti sa deveniti skipper.

Linistea si placerea pe care ti le ofera manuirea apei cu ajutorul vantului se traduc intr-un sentiment unic care face viata dintr-o data mult mai simpla. Fiecare calatorie pe mare va ofera o noua aventura, veti descoperi noi prieteni si oameni cu aceleasi pareri in fiecare port.

Atunci cand navighezi pentru prima data, apa iti ofera multe oportunitati pentru a fi exact cine vrei sa fii. Un comandant este persoana care este capabila sa navigheze in siguranta un iaht mic, sau o barca cu motor, in apele pe care le cunoaste.

Dar, pentru a intelege mai bine ce face un skipper, trebuie sa mergem putin mai adanc. Un capitan este responsabil pentru multe lucruri pe un iaht, inclusiv pentru a mentine barca in pozitia corecta, asigurandu-se ca toata lumea este in siguranta si ajutandu-l pe capitan sa navigheze cu barca.

Trebuie sa intelegem ca, pentru a deveni capitan de vas, avem nevoie de o multime de cunostinte si abilitati care trebuie aprofundate si imbunatatite. Nu este placut sa ne aflam in situatii in care nu stim cum sa actionam, sa fim prinsi nepregatiti intr-un moment critic. O astfel de imprejurare poate avea consecinte grave.

Un skipper profesionist va trebui de fiecare data sa isi puna urmatoarele intrebari:

  • Este vremea buna pentru navigatie?
  • Vremea este rea pentru navigatie?
  • Cum va fi vremea in perioada urmatoare?
  • Ce ruta ar trebui sa aleg pentru drumul de dus si de intors?
  • Care este situatia actuala?
  • Este apa suficient de adanca?
  • Exista stanci care ies la suprafata?

Intelegerea si aprofundarea termenilor, tehnicilor si regulilor necesare pentru navigatie reprezinta o parte esentiala a formarii oricarui capitan. Meteorologia, navigatia maritima si tehnicile de pilotaj joaca toate un rol in navigarea in siguranta a unei nave. Intelegerea modului in care aceste discipline interactioneaza este esentiala pentru o calatorie reusita.

Partea practica a acestui curs va cuprinde:

  • Invatarea abilitatilor de a conduce echipajul
  • Manevrarea barcii
  • Pilotaj practic
  • Trecerea printre obstacole

Majoritatea marinarilor stiu ca cele mai stresante si jenante momente apar atunci cand sunt urmariti de altii.

Prin urmare, un curs de navigatie va poate ajuta sa intelegeti cum anume sa intrati si sa iesiti din porturi, folosind o serie de tehnici pentru a aborda cu incredere o gama larga de situatii de imbarcare si debarcare. Toate acestea necesita timp si perseverenta din partea viitorilor comandanti.

Experienta de a fi capitan poate fi o modalitate excelenta de a invata noi abilitati, dar necesita o baza pe care sa se construiasca. Aceasta este creata doar prin studiu intens si dedicare intensa pentru cunoasterea si intelegerea stiintei si tehnicii navigatiei.

Daca acest articol va adus anumite curiozitati, va recomandam sa accesati https://www.skipperacademy.ro/ pentru mai multe informatii si pentru a va indeplini visul de a fi skipper.

De cate tipuri este navigatia?

Croaziera si daysailing sunt forme recreative de navigatie care nu implica curse. Navigarea pe zi in jurul golfului sau croazierele prelungite in timp ce calatoriti dintr-un loc in altul este doar pentru placere sau petrecere a timpului liber. Desi este implicata o anumita activitate fizica, odata ce velele sunt puse si atata timp cat vremea se mentine stabila, poti merge ore intregi, daca nu zile, fara a ajusta nimic. Croaziera poate deveni un stil de viata, multi oameni bucurandu-se de latura spirituala a navigatiei pe indelete.

Abilitatile pe care le inveti pentru a naviga cu ambarcatiuni mai mici sunt usor de transferat la ambarcatiuni mai mari, dar totul creste in dimensiune. Asa ca ati putea crede ca barcile mai mari cu panzele lor mai mari vor fi mai solicitante din punct de vedere fizic pentru navigare.

Cu toate acestea, barcile mai mici sunt mai usoare si reactioneaza mai rapid la directia si miscarea din interiorul ambarcatiunii, astfel incat pot fi solicitante din punct de vedere fizic pentru navigare.

In plus, iahturile sau barcile mici sunt cunoscute pentru rasturnarea, iar capitanul sau echipajul trebuie sa stie sa inoate si sa-si „indrepte” barca (care face parte din antrenamentul cu vele). Barcile mai mari au chile care le impiedica sa se rastoarne in toate circumstantele, cu exceptia celor mai extreme.

Lucrurile se pot intampla mult mai repede pe ambarcatiunile mai mici decat pe ambarcatiunile mai mari, iar navigatia cu barca poate fi numita energica. Cu toate acestea, orice navigatie poate deveni solicitanta din punct de vedere fizic. Tehnicile de navigare variaza in functie de tipul si dimensiunea barcii si de vreme.

Navigarea cu o ambarcatiune mica in conditii de vant usor poate fi foarte relaxanta , dar navigarea cu o ambarcatiune mica poate deveni fizic solicitanta pentru a ajunge inapoi in port daca vantul creste.