Turbosuflanta masinii a devenit un element mecanic care, in ultimii ani, a fost instalat in vehicule cu motoare cu cilindre mai mici. Prin urmare, este o piesa cheie pe care trebuie sa o monitorizam, mai ales in doua momente specifice de conducere. Poti apela la reconditionare turbo Cluj Napoca  pentru cele mai bune servicii.

Ce este turbosuflanta?

Functionarea de baza a unui motor turbo este simpla: gazele generate de motor sunt folosite pentru a conduce mai multa putere si pentru a creste rotatiile la care functioneaza. In cadrul acestui sistem este intercoolerul, care nu este altceva decat un element pentru racirea acelor gaze care ies fierbinti din motor.

Prin urmare, este necesar sa se raceasca aceste gaze pentru a preveni incalzirea sistemului. Astfel, atunci cand aerul rece este trimis la motor cu turbosuflanta, acesta ocupa mai putin spatiu si intra mai multa cantitate.

In momentul in care turbosuflanta intra in functiune, trebuie sa luam in considerare o serie de factori pentru a prelungi durata de viata a acestei parti si pentru a preveni defectiunile:

  1. La motoarele turbo (majoritatea masinilor diesel si tot mai multe vehicule pe benzina) este din ce in ce mai important sa porniti vehiculul in mod corespunzator, astfel incat turbosuflantele sa straluceasca bine. Pastrarea-l la ralanti pentru cateva minute- poate fi suficient.
  2. Pe de alta parte, atunci cand porniti la drum, mai ales intimpul iernii, nu trebuie sa ridicati rotatiile masinii cu motorul in frig. Atata timp cat masina ta echipata cu turbosuflanta nu ia temperatura optima rapid, nu o forta inutil sau vor aparea defectiuni intr-o perioada care nu depaseste cinci ani, in cele mai multe cazuri.
  3. Acelasi lucru se intampla si atunci cand parcati masina.Este esential sa lasati motorul la ralanti timp de cateva minute. Astfel, turbosuflanta se raceste si se unge bine, pe langa turbina in sine care va scadea in rotatii. Daca nu, pe termen lung, turbosuflanta ar putea fi deteriorata.

Cand motorul este oprit brusc, acesta va continua sa se roteasca de inertia insasi, dar fara nici o lubrifiere (foloseste uleiul propriu al masinii), asadar va suferi frecare si va dura mult mai putin.

Si nu uitati, daca trebuie sa inlocuiti orice piese de schimb ale vehiculului dvs., puteti vizita intotdeauna AutoNik.ro unde avem cele mai bune piese la preturi foarte competitive.

Defectiuni frecvente ale turbosuflantelor

Din pacate, datorita volumului mare de munca al turbocompresorului oricarui vehicul, acesta este o parte care se strica relativ frecvent. Acestea sunt cele mai frecvente defalcari pe care le sufera de obicei:

  • Probleme ale arborelui- intre turbina si roata de compresie.De obicei emite zgomote foarte caracteristice.
  • Uzura tamburului.Creste consumul de ulei si provoaca emisia de fum albastru de la evacuare.
  • Defectiunea supapei de descarcare de gestiune.Masina nu ofera suficienta putere atunci cand se apasa pe acceleratie.
  • Scurgeri de presiune.In general, din cauza pauzelor din circuit se intampla asta. Ele provoaca zgomote sub forma de fluiere ascutite.