La nivelul cel mai de baza, un operator de stivuitor utilizeaza un vehicul utilitar motorizat cunoscut sub numele de stivuitor pentru a muta materiale grele sau voluminoase altfel dintr-un loc in altul.

Stivuitoarele sunt tipuri specializate de vehicule care isi datoreaza numele unui front mare de „furculita” care iese din fata, care poate ridica, roti sau muta in alt mod sarcina in conformitate cu instructiunile operatorului.

Aceste tipuri de masini sunt utile intr-o varietate de medii, dar sunt adesea cele mai populare in depozite si fabrici si sunt, de asemenea, utilizate pe scara larga in curtile de aprovizionare si docurile de incarcare.

Operatorii sunt, de obicei, in primul rand responsabili pentru conducerea acestor masini si incarcarea care se misca in conformitate cu instructiunile specifice ale managerilor de oferte. De asemenea, acestia pot fi responsabili de efectuarea inspectiilor de baza ale echipamentului dumneavoastra si de indeplinirea unor sarcini simple legate de intretinere, cum ar fi mentinerea imbinarilor lubrifiate. In unele locuri, acestea trebuie sa fie autorizate, si, de obicei, trebuie sa se supuna de formare, cel putin de baza inainte de a incepe munca.

Responsabilitati principale

Operatorii de stivuitoare sunt adesea responsabili pentru incarcarea si descarcarea camioanelor si a masinilor de marfa.

In functie de locul in care lucreaza, pot descarca, de asemenea, nave sau aeronave de transport de marfa. Cea mai mare parte a incarcaturii este incarcata pe paleti, care sunt de obicei fante special pentru varfurile furcii; ca rezultat de incarcare si descarcare este de obicei destul de usor.

Ocazional, cu toate acestea, este posibil ca incarcatura deosebit de grea sau in forma neobisnuita sa nu fie pe un palet si, in aceste cazuri, poate fi necesar sa fie preluata direct cu aceasta masinarie. Acest lucru poate insemna un necesar de experienta atunci cand vine vorba de alinierea corecta a dintilor si aplicarea cantitatii potrivite de forta. In general, viteza este, de asemenea, importanta. Deplasati-va prea repede si tinta poate aluneca, dar daca e prea lent, masina se poate strange.

Atributii de inspectie

Uneori, aceste motoare de inventar, de asemenea, serveste ca prima linie de control al daunelor. In functie de configuratie, operatorii pot fi obligati sa inspecteze toate ambalajele de intrare si de iesire, tinand cont de lucruri precum ambalarea deteriorata sau etichetarea defectuoasa. De asemenea, acestia ar putea fi responsabili pentru preluarea comenzilor sau pentru asigurarea faptului ca toate marfurile primite sunt depozitate corect. O persoana in aceasta pozitie poate fi, de asemenea, necesara sa tina evidenta documentelor legate de materialele mutate.

Precautii de siguranta

Un motostivuitor este o piesa grea de masini si poate provoca daune, ranire, si chiar moartea, daca nu sunt utilizate in mod corespunzator.

Este important ca operatorii sa respecte toate normele de siguranta furnizate de locul lor de munca. Ei nu trebuie doar sa fie bine informati in buna functionare a unui motostivuitor, dar trebuie sa fie, de asemenea, foarte constienti de imprejurimile lor. Starea rampei, latimea culoarului si zonele inchise pot crea conditii periculoase pentru operator. De asemenea, soferii ar trebui sa fie mereu in cautarea persoanelor care se plimba si care pot fi sau nu in linia directa de vedere de pe scaunul operatorului.

Cerinte de formare

O licenta sau o forma de formare specializata poate fi necesara pentru a pastra acest loc de munca, desi o mare parte din aceasta depinde de locul de munca, precum si de locatia specifica.

In S.U.A., Administratia pentru Securitate si Sanatate in Munca (OSHA), sponsorizata de guvern, nu necesita niciun operator cu varsta sub 18 ani. OSHA stabileste standarde si orientari pe care trebuie sa le urmeze persoanele aflate in aceasta pozitie, cum ar fi solicitarea ca fiecare operator sa isi inspecteze echipamentele cel putin o data pe zi, inclusiv monitorizarea nivelurilor de lichide, a anvelopelor si a caracteristicilor de siguranta.

Reglementarile agentiei reglementeaza, de asemenea, asamblarea si dezasamblarea, pornirea si oprirea, viteza, manevrele, parcarea si vizibilitatea. Majoritatea tarilor au standarde de guvernanta si cerinte de formare similare, iar angajatorii sunt, de obicei, obligati sa furnizeze documente esantion pe care toti operatorii le respecta legile locale si nationale privind siguranta si alte masuri de precautie. Vezi aici ce presupune jobul de Stivuitorist.

Angajatorii pot avea, de asemenea, cerinte de formare care le depasesc pe cele impuse de lege si, de obicei, necesita familiarizarea cu mediul specific.

La locul de munca practic, va veti asigura ca un operator nu numai ca poate opera utilajele in conditii de siguranta, dar este, de asemenea, instruit in mod specific in imprejurimile rutelor si sarcinilor lor de zi cu zi.

Multe cursuri de formare la locul de munca ofera, de asemenea, informatii despre cum sa distrugeti un motostivuitor cat mai sigur posibil, daca situatia devine disperata. Naufragiile si accidentele pot fi uneori inevitabile in orice tip de vehicul utilitar motorizat, iar instruirea ar trebui sa invete operatorii sa gestioneze situatiile care ar putea aparea, in cel mai sigur mod posibil.