Cum sa faci un CV care sa te reprezinte cel mai bine

E clar ca atunci cand te gandesti cum sa faci un CV, incepi sa enumeri in minte toate calitatile pe care le consideri potrivite a fi mentionate in cele cateva foi care iti povestesc experienta profesionala. CV-ul este cartea de vizita cu care te prezinti la un interviu si felul in care il construiesti are o importanta inestimabila pentru succesul interviului.

Oricat de multe stii sa faci si oricat de multe reusite profesionale ai fi avut pana la momentul respectiv, daca nu reusesti sa subliniezi aceste lucruri pe foaia sau in formularul electronic in care iti contruiesti CV-ul poti sa ratezi multe oportunitati.

Realitatea cruda este ca peste 80% din CV-urile trimise de aplicanti intra la categoria “Nu merita” in maxim 20 de secunde.

Cum sa faci un CV astfel incat sa treaca de proba celor 20 de secunde

Pentru majoritatea angajatorilor sunt suficiente 20 de secunde pentru a emite judecata “merita” sau “nu merita”, iar la categoria ”nu merita” intra foarte rapid CV-urile care:

  • Nu sunt scrise intr-un mod profesional, structurat;
  • Informatiile cuprinse nu sunt prezentate intr-un mod convingator;
  • Informatiile valoroase nu sunt suficiente pentru a-l convinge pe angajator de compatibilitatea candidatului cu postul la care a aplicat.

Avand in vedere timpul scurt pe care il ai la dispozitie ca sa impresionezi, trebuie sa dedici cateva ore construirii unui CV care sa prezinte in mod profesionist cariera si abilitatile tale. De fapt, un CV te ajuta sa iti construiesti un brand personal, pe care angajatorul il „cumpara” sau nu.

­­­Cum sa faci un CV care ii va da pe spate pe angajatori

Iata cateva sfaturi de care nu ar fi rau sa tii cont in momentul in care stabilesti cum sa faci un CV pentru a aplica la jobul mult visat:

1. Evidentiaza rezultatele!

Nu sublinia doar sarcinile generice pe care le-ai indeplinit si care pot fi intalnite si in CV-urile altor candidati la post, ci axeaza-te pe rezultatele la care ai contribuit de-a lungul anilor in care ai acumulat experienta profesionala.

2. Customizeaza CV-ul in functie de jobul dorit!

Nimic nu e mai banal pentru un recrutor decat un CV general, plin de informatii irelevante. Incearca sa canalizezi informatiile din CV catre obiectivul de obtinere a jobului X, precizand calificarile si calitatile care te fac un bun candidat la jobul respectiv.

3. CV-ul trebuie sa fie usor de citit

Pentru a trece de proba “ochiului aruncat” de recrutor, un CV trebuie sa fie concis, scris in 1-2 pagini, intr-un limbaj simplu si profesionist. Este recomandat sa folosesti un font comun de scriere (ex: Arial, Times New Roman), cu dimensiunea intre 10-14 puncte.

4. Nu minti!

Minciuna este “pacatul capital” pe care il poti face atunci cand redactezi un CV. E okay sa insisti putin pe calitatile si abilitatile pe care le-ai dobandit pe parcursul formarii profesionale, insa in nici un caz nu trebuie sa ajungi la exagerari, la deformari ale realitatii. Aproape toate minciunelele din CV sunt descoperite in timpul unui interviu, asa ca cel mai bine ar fi sa inveti sa spui adevarul bine, in favoarea ta.

5. Foloseste verbe de actiune!

Verbele de actiune, cum ar fi: organizat, creat, planificat, coordonat etc ofera forta unei propozitii, fiindu-ti de real ajutor in construirea unui text scurt, dinamic, de impact.

6. Nu uita sa iti actualizezi permanent CV-ul

Este important sa iti actualizezi CV-ul de fiecare data cand este cazul (un nou job, un nou curs de perfectionare etc.) Poti rata foarte multe oportunitati doar pentru ca ai amanat sa iti completezi CV-ul cu noile realizari.

Asadar, pentru a invata cum sa scrii un CV care nu va fi aruncat in gramada altor CV-uri respinse, incearca sa acorzi timpul si importanta necesare redactarii textului si evidentierii calitatilor si realizarilor care te fac cel mai bun candidat la jobul mult visat.