Odata cu perioada coronavirusului si a lockdown-ului care a insotit pandemia care a schimbat totul, multe firme, organizatii si persoane fac trecerea catre munca de acasa, indepartandu-se rapid de locatiile fizice de munca. Multe persoane au demisionat sau si-au modificat joburile astfel incat sa nu fi nevoie de prezenta fizica la birou sau la locul de munca. De la inceperea pandemiei si la izolarea care a insotit izbucnirea pandemiei, multe firme si persoane se orienteaza catre munca de acasa.

Munca de acasa ofera, in mod cert, o realitate si un proces diferit de munca de la birou si tocmai de aceea trebuie sa stii procedurile adecvate inainte de a lua in calcul sa devii un “nomad digital” sau sa lucrezi de acasa. Daca nu iti creezi procesul adecvat, e posibil sa simti anumite frustrari.

Foloseste serviciile online

Exista mai multe platforme online care au facut munca de acasa mult mai usoara, indiferent unde te-ai afla in lume. Aceste platforme au comprimat mult procedura obositoare si indelungata pe care ar fi trebuit sa o urmezi pentru a deveni un nomad digital. Platformele online populare pot include optiuni bazate pe servicii, ca Upwork si Fiverr. Alte platforme, asa cum este Air Corporate, ofera servicii de inregistrare a companiilor care permit nomazilor sa isi deruleze afacerea foarte usor si convenabil. Iti poti inregistra si gestiona eficient afacerea pe aceste platforme, chiar mai bine decat o persoana care se ocupa de ea fizic.

Pasi pentru a deveni un nomad digital

1. Ia decizia si pregateste totul

Acesta este primul pas pe care trebuie sa-l faci inainte de a deveni un nomad digital de succes. Inainte de toate, va trebui sa decizi ce fel de afacere vrei sa lansezi si ce ai face cu pasiune? Asa cum aratam mai sus, exista afaceri bazate pe servicii si companii care se ocupa de comert. Acestea sunt cele doua tipuri majore de afaceri online.
Trebuie sa te gandesti la ceea ce te intereseaza si la o companie sustenabila care sa aiba legatura cu aceste puncte de interes. Daca ti se pare ca te pricepi foarte bine la ceva si poti sa marketezi acest skill, incepi sa configurezi totul prin intermediul diverselor platforme online si sa licitezi pentru joburi.

2. Finantele si managementul

Acest aspect este unul important pentru a deveni un nomad digital de succes, mai ales daca lansezi o afacere in domeniul comertului electronic.
Vei avea nevoie de bani pentru a configura afacerea in mod corespunzator, pentru a cumpara produsele si pentru a face reclama companiei. Daca nu ai reclame sau suficient marketing prin continut, ai putea avea mai putini cumparatori sau utilizatori ai platformei. Astfel, va trebui sa ai cunostinte serioase legate de modul in care sa iti gestionezi si sa iti dezvolti finantele. Chiar si ca nomad digital intr-o firma de servicii, vei avea nevoie de fonduri pentru a obtine un spatiu de lucru, un laptop si alte gadget-uri; de asemenea, ai nevoie de fonduri pentru a te ocupa de situatii urgente care ar putea comporta riscuri pentru furnizarea serviciilor tale.

3. Marketing si zvonistica

Marketingul este foarte important pentru afacerea ta. E momentul sa incepi sa anunti oamenii din jur – familie, prieteni, vecini, colegi de apartament, prieteni vechi si pe oricine altcineva – despre planurile legate de lansarea noii afaceri. Acest pas este foarte necesar, pentru ca iti va fi mai usor daca vei reusi sa atragi un numar mare de clienti si cumparatori inainte de a incepe efectiv activitatea.
Oamenii pe care ii anunti vor spune si altor persoane care, la randul lor, vor transmite vestea si altora, iar afacerea ta va continua sa se extinda.
Indiferent daca esti o afacere bazata pe produse sau pe servicii, va trebuie sa incepi sa te promovezi din timp. Poti face asta prin diverse mijloace. In afara de zvonistica, exista si alte mijloace, inclusiv reclame digitale.

4. Echipamentele si produsele

Dupa ce decizi ce gen de afacere online vrei sa faci de la distanta, va trebui sa te gandesti si la cele mai bune locuri din care iti poti obtine echipamentul si produsele. Daca alegi un business in e-commerce, va trebui sa iei in calcul obtinerea celor mai accesibile produse si a celor ideale pentru a atrage atentia clientilor si a-i face sa cumpere de la tine.
De asemenea, va trebui sa construiesti un serviciu bun de relatii cu clientii, un site web cu un chatbot si sa fii atent ce anume se cere.
Fa neaparat sondaje in randul clientilor si angajatilor, obtine informatii valoroase si inchide bucla de feedback pentru a crea experiente excelente. Pentru a face asta poti folosi un instrument de analiza.
In plus, ar trebui sa iei in calcul si achizitionarea de gadgeturi care sa iti ofere performante optime si rezultate remarcabile – un laptop, telefon si chiar o camera de buna calitate pentru a-ti gestiona afacerea zilnic.
Daca ai o afacere in mai multe limbi, vei avea nevoie si de echipamente de traducere, pentru o interpretare eficienta.

Fii pregatit

In aceste vremuri moderne, poti alege sa faci afaceri de oriunde. Traim vremuri in care nu mai e obligatoriu sa ai o locatie fizica stabila pentru a-ti derula afacerea. Oamenii comanda produse din online si solicita servicii tot in online. Insa este important sa iti faci planurile in mod corect si sa urmezi metode potrivite pentru a evita limitarile si obstacolele atunci cand iti construiesti afacerea.

Sursa: https://www.cobizmag.com/digital-nomads-how-to-run-a-business-from-anywhere/