portret robot

Portret robot al utilizatorului de internet din Romania

Mai sarac, dar mai informat – asa arata internautul roman in 2012. Veniturile mici in gospodarii cresc ca frecventa, 27.5% dintre respondentii studiului „Profilul utilizatorului de Internet” realizat de TradeAds declarand ca au venituri nete sub 1000 lei pe luna. Studiul citat a realizat un portret robot al utilizatorului de internet in anul 2012, iar ceea ce a rezultat de pe urma lui nu prea reuseste sa flateze, din pacate.

Fata de anii precedenti se vede o schimbare, si nu in bine, lucrurile inrautatindu-se vizibil fata de 2010, cand doar 15.35% dintre internauti castigau sub 1000 lei.

Portret robot internaut: nevoie mare de informare

Sa fie oare saracia motivul pentru care resimtim mai puternic nevoia de informare? Aceasta nevoie vine se pare sa compenseze climatul economic ostil si restrictiile generate la nivelul indivizilor. Ce am aflat clar din studiu este ca romanii au inceput sa fie din ce in ce mai interesati de urmatoarele domenii, atunci cand se informeaza online: Tehnologie (+9.8% fata de 2010), Educatie (+8.6%), Arta, Cultura, Societate (+6.8%), Shopping (+6.34%), Sport (+5.7%).

Insa pe langa nevoia de informare, mai exista o nevoie pregnanata resimtita de romani in mediul online: aceea de socializare. Instant messaging-ul domina ca mediu online de socializare (68.3%), acest lucru demonstrand faptul ca romanii inca folosesc mediul online in principal pentru a socializa. Social media a cunoscut o crestere spectaculoasa fata de 2011 – 41% dintre respondenti au declarat in 2012 ca folosesc retele de socializare, fata de 30.1% in 2011.

Portret robot al internautului, ultimele retusuri

Un alt aspect care iese in evidenta fata de anul trecut este comertul online care in 2012, fata de perioada similara a anului tercut, a crescut cu cateva procente bune: 20.4% in 2012, fata de 15.3% in 2011.

Si pentru ca am vorbit despre aspectele principale ale „suspectului”, sa vedem si care este „arma crimei”: se pare ca gadgeturile se numara printre preferintele romanilor atunci cand acceseaza Internetul. Tot mai multi dintre utilizatorii de Internet prefera dispozitivele mobile de tip smartphone/PDA pentru navigare (15.2% in 2012, fata de 9% in 2011).

Acestea fiind spuse, rugam suspectii sa faca un pas in fata! 😉