achizitii online

Achizitii online, o preocupare… zilnica

Faptul ca romanii sunt din ce in ce mai interesati de achizitii online este cat se poate de vizibil in explozia de site-uri de cupoane de reduceri si de magazine online, iar un studiu realizat de KPMG la nivel international si citat de Wall-street.ro vine sa ne confirme banuielile: 73% dintre respondentii romani au declarat ca petrec pana la 2 ore pe zi pe internet pentru a face cumparaturi, pentru a gasi cadouri, a se informa despre produse ori servicii sau a compara preturi s.a.m.d., iar 5% folosesc in aceleasi scopuri echipamentele mobile. Vesti bune si… riscuri mari pentru detinatorii de afaceri digitale.

Achizitii online si increderea crescuta in noile tehnologii

Dar acest lucru nu ne face speciali: increderea in noile tehnologii si in modelele de afaceri digitale a crescut la nivel global, 2/3 dintre respondenti (si 75% dintre cei cu varste cuprinse intre 16 si 24 ani) permitand chiar localizarea si monitorizarea activitatii lor online in schimbul unei… oferte speciale, ceea ce reprezinta o oportunitate imensa pentru companiile de publicitate.

Pe plaiuri mioritice, 14% au declarat ca sunt “foarte dispusi” sa accepte ca datele lor personale si modul de utilizare al serviciilor online sa fie stocate si urmarite, iar 54% sunt “oarecum dispusi”, cat timp acest sacrificiu ar presupune tarife mai mici sau continut gratuit pentru ei. Cu alte cuvinte, chiar si intimitatea are un pret…

Acelasi studiu ne aduce date referitoare si la comportamentul de consum media: 51 din participanti, atat la nivel global cat si la noi in tara, prefera sa vizioneze continut TV pe computerul personal, in timp ce 13% dintre romani au mers si mai departe, folosind telefonul mobil.achizitii online

Achizitii online, pana la un anumit punct…

Si vacantele reprezinta tot achizitii online pentru 61 dintre romani, insa atunci cand vine vorba despre bunuri de lux, inca nu suntem pregatiti sa ne lasam “pa mana” internetului: doar 14% dintre romani si 28% dintre respondetii pe plan global si-ar cumpara o obiect de lux printr-un simplu… click.