Proceduri de gestionare a repatrierii unui membru de familie care decedează în străinătate.

Suntem într-o continuă mișcare. Frontierele nu mai sunt o problemă atunci când călătorim și asta crește riscul ca un membru al familiei să moară oriunde în lume. În astfel de situații, este dificil să știm cum și în ce ordine trebuie să acționăm pentru a aduce rămășițele celor dragi mai aproape; adică să-i repatrieze trupul. În acest articol vă spunem ce trebuie să faceți dacă un membru al familiei moare în străinătate.

1- Raportați ce s-a întâmplat:

Dacă știți că un membru al familiei a decedat în străinătate, trebuie să contactați Ambasada sau Consulatul corespunzător țării în care se afla persoana respectivă sau Subdirectorul General de Protecție și Asistență Consulară al Ministerului Afacerilor Externe și Cooperării  Veți fi apoi informați cu privire la costul înmormântării, incinerării și transferului rămășițelor muritoare în țara voastră.

2- Prezentați documentele necesare:

Atât pentru transferul de rămășițe muritoare, cât și pentru cenușă, trebuie să prezentați următoarele informații:

– Raportul medical al decesului, certificatul de îmbălsămare sau incinerare cu data și conform reglementărilor internaționale.

– De asemenea, va trebui să facilitați itinerariul zborurilor în care trebuie să călătorească rămășițele sau cenușa , până când ajungeți în tara de origine.

– În cele din urmă, indicați unde vor fi depuse.

3- Beneficiați de asistență din partea Ambasadei sau Consulatului dacă aveți nevoie de ea:

În cazul în care un membru al familiei decedează în străinătate într-un mod care a fost traumatizant pentru familie, contactul va fi menținut cu membrul familiei, dacă acesta dorește acest lucru, până când defunctul a fost dus înapoi în țara sa de origine sau îngropat sau incinerat în tara in care  era cazat. Rețineți că acest proces poate fi lung și există unele obstacole, cum ar fi obiceiurile locale sau chiar limba care împiedică viteza procesului.

Asigurarea de deces oferă un serviciu complet de repatriere pentru a gestiona într-un mod agil și simplu decesele care au loc în afara țării de origine. Produsele  sunt concepute pentru a evita procedurile birocratice incomode în momente delicate și fără cheltuieli suplimentare.

Ce face un serviciu funerar ?

De menționat  faptul că,  costul transferului rămășițelor rudei depinde de tipul de servicii pe care familia le angajează la casa funerară ..tip de sicriu, precum și biletul de avion etc.

În intervale normale de timp,transferul cadavrului se efectuează între șapte sau 10 zile lucrătoare de la decesul membrului familiei, luând în considerare cauza decesului, disponibilitatea zborurilor, serviciile contractate la casa funerară și ora în care este îndeplinit costul transferului.

Serviciul funerar( repatriere decedati )  este obligat sa respecte conditiile contractului de servicii pentru transferul ramasitelor; să trimită documentele originale consulatului ; să se ocupe de rezervarea zborului în compania aeriană și să ofere un itinerar al sosirii rămășițelor în tara respectiva.

Guvernul recomandă membrilor familiei să verifice dacă defunctul a avut vreo asigurare pentru a acoperi acest tip de cheltuieli, dacă este cazul, să se adreseze companiei pentru îndrumare.