Baloanele cu aer cald sunt una dintre cele mai vechi forme de călătorie prin aer. Primul zbor cu echipaj uman al unui balon cu aer cald a avut loc în 1783 – cu mai bine de un secol înainte de primul zbor cu avionul!

Deşi baloanele cu aer cald au parcurs un drum lung de la primele zboruri, baloanele moderne au rămas relativ neschimbate din anii 1950. Operarea este simplă. Arzătorul încălzeşte interiorul balonului. Odată ce aerul din interiorul balonului este suficient de fierbinte, balonul se va ridica. Navigația este lăsată în sarcina vântului – odată ajunşi în aer, piloții pot controla doar altitudinea.

Dacă doriţi să experimentaţi o ascensiune spre înaltul cerului cu ajutorul unui balon cu aer cald, vă recomandăm o plimbare balon cu aer cald Brasov. Zborul cu balonul este disponibil pe tot parcursul anului, fiecare anotimp oferind o experienţă unică. Decolarea se face din zona oraşului Târgu Secuiesc (aproximativ 1 oră distanţă de Braşov).

Datele arată că baloanele cu aer cald sunt una dintre cele mai sigure forme de călătorie prin aer

Cele mai multe forme de călătorie cu avionul sunt considerate mai sigure decât conducerea unei mașini. Doar pe baza statisticilor de accidente și decese, acest lucru este valabil și pentru baloanele cu aer cald.

În general, baloanele cu aer cald trebuie inspectate la fiecare 100 de ore de zbor, iar piloții trebuie să treacă un test de zbor la fiecare doi ani pentru a fi autorizați să zboare.

Pe lângă aceste reglementări, baloanele moderne cu aer cald sunt construite cu materiale mai bune decât oricând. Balonul în sine este fabricat din material de nailon. Dar nu orice nailon – baloanele cu aer cald sunt fabricate dintr-o țesătură specială rezistentă la rupere numită nailon ripstop. Nailonul Ripstop a devenit popular în anii 1980, după introducerea fibrelor sintetice. Fibrele sintetice fac nailonul mult mai puternic și mai rezistent la rupere. Nailonul Ripstop este mai sigur decât nailonul obișnuit și totuși ușor, permițând decolarea și aterizarea ușoară.

Majoritatea coșurilor sunt încă împletite din răchită, dar unele coșuri sunt acum fabricate din aluminiu. Deși ar putea părea un material învechit, răchita este robustă și flexibilă. Ambele calități sunt esențiale în zborul baloanelor cu aer cald, deoarece un coș de răchită poate susține sute de kilograme, dar se şi flexează suficient pentru a menține echilibrul ocupanților în aer și la aterizare. Aluminiul este, fără îndoială, mai puternic decât răchita, dar încă nu este la fel de popular.

Vremea rea ​​poate crește probabilitatea unui accident

Vremea rea ​​– ploaia abundentă, vântul, furtunile, zăpada etc. – poate reprezenta o amenințare la adresa siguranței baloanelor cu aer cald. Piloții zboară de obicei până la 1000 de metri în aer. Piloții pot controla altitudinea cu ajutorul arzătorului, însă ei nu pot dirija direcţia balonului așa cum poate face un pilot de avion. Balonul cu aer cald este la cheremul vântului. Vânturile calme și blânde înseamnă o călătorie lină. Majoritatea piloților vor încerca să zboare numai atunci când nu este vânt și sunt antrenați să acorde o atenție deosebită prognozelor meteo.

Cu toate acestea, accidentele cu balonul cu aer cald pot avea loc și apar uneori pe vreme rea. De cele mai multe ori, aceste accidente de vreme rea sunt neprevăzute și iau piloții prin surprindere. Condițiile meteorologice nefavorabile pot cauza chiar prăbușirea baloanelor cu aer cald.

Dar, așa cum am spus, accidentele sunt incredibil de rare. Vestea bună este că majoritatea piloților acordă mare atenție vremii și zboară doar atunci când sunt vânturi calme și nu plouă.