Un certificat ISO a trecut de la a fi un avantaj competitiv la a deveni o necesitate in multe sectoare de piata. In prezent, este extrem de important ca companiile sa stie despre acest subiect si avantajele pe care le au organizatiile acreditate.

Prin urmare, aici va spunem care sunt standardele ISO si cum va ajuta sa va stimulati afacerea.

Ce sunt certificarile ISO?

Standardele ISO sunt convenite la nivel international si sunt considerate ca o formula care descrie cel mai bun mod de a face ceva. Adica, cel mai bun mod de a fabrica un produs, de a gestiona un proces, de a furniza un serviciu sau de a furniza materiale: standardele acopera o gama larga de activitati.

Initialele ISO sunt acronimul pentru Organizatia Internationala pentru StandardizareAceasta este o entitate neguvernamentala si independenta, cu 167 de organisme nationale de standardizare.

ISO reuneste experti pentru a face schimb de cunostinte si pentru a dezvolta standarde internationale voluntare, bazate pe consens si relevante pentru piata. Standarde care sprijina inovarea si ofera solutii la provocarile globale.

Sa aruncam o privire la normele actuale: exista standarde de gestionare a energiei pentru a ajuta la reducerea consumului de energie. Standarde de siguranta alimentara pentru a ajuta la prevenirea contaminarii alimentelor. Standardele de securitate IT pentru a ajuta la pastrarea informatiilor confidentiale in siguranta si altele pe care vi le spunem mai jos …

ISO 9001 – Standardul sistemului international de management al calitatii

Aceasta inseamna ca compania acreditata s-a aliniat la standardele de calitate pentru a furniza servicii si procese optime clientilor sai. Acest lucru afecteaza toate partile interesate din procesele organizatiei: contractori, furnizori, colaboratori, aliati si clienti.  Vezi portofoliu ISO.

ISO 14001 – Standardul International al Sistemului de Management de Mediu

Acest standard se concentreaza asupra companiilor care au un cadru si un plan de management de mediu, care includ obiective, procese, masuratori, obiective si politici in conformitate cu legislatia nationala columbiana (in cazul nostru) si cu standardul international.

De asemenea, acest lucru afecteaza toate partile interesate in procesul companiei acreditate, cum ar fi contractantii, furnizorii, colaboratorii, aliatii si clientii.

ISO 4500 – Standard international in sistemul de management al sanatatii si securitatii in munca

Acest standard garanteaza ca companiile certificate sunt aliniate la reglementarile internationale si nationale menite sa protejeze integritatea fizica si mentala a lucratorilor, contractantilor, clientilor, vizitatorilor in dezvoltarea activitatilor specifice afacerii cu facilitati.

Acest standard este important, deoarece se concentreaza pe prevenirea accidentelor de munca, a vatamarilor si a problemelor de sanatate ale celor care intervin in lantul nostru de servicii. Acest lucru are impact asupra contractantilor, furnizorilor, colaboratorilor, aliatilor si clientilor companiei.

Beneficiile unei certificari ISO

Acum ca stiti care sunt standardele ISO si certificarile existente, va invitam sa descoperiti cateva dintre avantajele lor:

Prin obtinerea unei certificari, echipa de lucru intelege mai bine procesele interne ale companiei. Potrivit specialistilor angajatii inteleg ca acestea constituie o piesa fundamentala pentru succesul sau esecul obiectivelor organizatiei.

Certificatul pentru sistemul de management

Pentru organizatiile care se intreaba cum sa-si imbunatateasca calitatea produselor si serviciilor si sa indeplineasca in mod constant asteptarile clientilor, ISO are un raspuns. Abordand diverse aspecte ale managementului calitatii si continand unele dintre cele mai cunoscute standarde ISO, exista familia ISO 9000.

Furnizarea unui model de urmat la configurarea si operarea unui sistem de management, aflati mai multe despre cum functioneaza MSS si unde pot fi aplicate.

DE CE ISO 9001?

ISO 9001 stabileste criteriile pentru un sistem de management al calitatii si este singurul standard din familie care poate fi certificat (desi aceasta nu este o cerinta). Poate fi folosit de orice organizatie, mare sau mica, indiferent de domeniul sau de activitate. De fapt, exista peste un milion de companii si organizatii in peste 170 de tari certificate conform ISO 9001.

Acest standard se bazeaza pe o serie de principii de management al calitatii, inclusiv o concentrare puternica asupra clientilor, motivatia si implicarea managementului de varf, abordarea procesului si imbunatatirea continua. Aceste principii sunt explicate mai detaliat in principiile ISO de management al calitatii. Utilizarea ISO 9001 ajuta la asigurarea faptului ca clientii obtin produse si servicii consecvente si de buna calitate, ceea ce aduce, la randul sau, multe beneficii de afaceri.

O brosura informativa gratuita la ISO 9001 care clarifica unele dintre conceptiile gresite cu privire la implementarea si utilizarea acestuia.

Verificarea functionarii sistemului este o parte vitala a ISO 9001. Se recomanda ca o organizatie sa efectueze audituri interne pentru a verifica modul in care functioneaza sistemul sau de management al calitatii. O organizatie poate decide sa invite un organism de certificare independent pentru a verifica daca este in conformitate cu standardul, dar nu exista nicio cerinta in acest sens. Alternativ, ar putea sa-si invite clientii sa auditeze singuri sistemul calitatii.

Suport pentru auditarea sistemelor de management al calitatii poate fi gasit pe site-ul web al Grupului de practici de audit ISO 9001.